Naar de inhoud springen

Waarom ‘Blue Monday’ de beste dag is om je reis te boeken

‘Blue Monday’ zou de meest deprimerende dag zijn van het jaar. Echter niks is minder waar. We missen natuurlijk de feestdagen, de dagen zijn kort en koud, we moeten terug aan het werk na de vakantie, de goede voornemens blijken opeens onhaalbaar, enz. Je zou je voor minder wat ‘blue’ voelen.

Er is echter goed nieuws!

Volgens een Britse psycholoog zou ‘Blue Monday’ de perfecte dag zijn om je volgende reis te boeken.

In 2005 ontwikkelde Dr. Cliff Arnall in opdracht van de Britse reisonderneming Sky Travel een complexe formule om te analyseren wanneer mensen vakanties boekten, met als uitgangspunt dat mensen het liefst een ticket boekten richting betere oorden wanneer men zich down voelde.

De formule bevat onder andere een berekening van het weer, het maandsalaris, de tijd sinds Kerstmis en de tijd sinds je je goede voornemens voor het nieuwe jaar hebt opgegeven.

Een wetenschappelijke waarde heeft de formule niet, aangezien er geen manier is om het gemiddelde aantal dagen te meten sinds het einde van hun nieuwjaar resolutie of gemiddelde temperaturen, aangezien deze over de hele wereld verschillen.

Sky Travel zag wel een grote marketing kans en zo werd ‘Blue Monday’ geboren.

Ook vandaag bieden veel reisorganisaties mooie deals aan naar aanleiding van ‘Blue Monday’.

Dat het vooruit kijken naar een volgende vakantie goed is voor de mentale gezondheid is ondertussen wél wetenschappelijk bewezen. Lees hierover ook even ons blog ‘9 redenen waarom reizen goed is voor je mentale gezondheid’.

Overtuigd dat nú het moment is om je volgende vakantie te boeken? Neem dan vlug contact op met jouw reisagent die op de hoogte is van de meest interessante reisdeals en jouw droomvakantie op maat kan uitstippelen.

Je kunt geen reactie plaatsen, maar trackbacks en pingbacks zijn beschikbaar.